مجله الکترونیکی هوای تازه e magazine- htnews.ir

نشریه الکترونیک ، فرهنگ ، جامعه ، توریسم ، فناوری و اقتصاد اطلاعات

مجله الکترونیکی هوای تازه e magazine- htnews.ir

نشریه الکترونیک ، فرهنگ ، جامعه ، توریسم ، فناوری و اقتصاد اطلاعات

همه بر یک کشتی سواریم


در سوگ مردی که مهریه زندگیش کتاب بود!

امیر انصارکه درسال 90 و به دنبال طرح تعالی روابط‌عمومی در سازمان صداوسیما، به عنوان رئیس اداره طرح وتوسعه روابط‌عمومی الکترونیک منصوب شده بود در سن 34 سالگی در6 آبان ماه 93 به علت بیماری سرطان درگذشت و در قطعه 258 بهشت زهرا به خاک سپرده شد.

او فارغ التحصیل روابط بین‌الملل در مقطع کارشناسی ارشد، مدیر روابط‌عمومی دانشکده صداوسیما و مدیر نظارت و ارزیابی رسانه‌های مجازی سازمان صداوسیما بود.

درس هایی برای روابط عمومی

یکی از وظایف روابط عمومی ها مانیتور کردن اخبار روزنامه ها و خبرگزاری ها به طور روزانه و تهیه بریده جراید برای ارائه به مدیران و کارمندان سازمان می باشد. در روش سنتی، مسئول مربوطه پس از دریافت روزنامه ها و یافتن خبرها، با بریدن آنها و چسباندن در کنار یکدیگر و سپس کپی گرفتن از صفحات آماده شده اقدام به تهیه بریده جراید می کند که کاری زمانگیر و پرهزینه است و عموما بریده جراید بسیار دیر به دست مدیران سازمان می رسد.

روابط عمومی الکترونیک به نوعی از روابط عمومی اطلاق می شود که در آن از ابزارهای الکترونیک نظیر سیستم پاسخگویی الکترونیک، رادیو، Voice و نظایر آن برای انجام ماموریت های روابط عمومی استفاده می شود. قرار دادن متون انتشاراتی تولید شده در روابط عمومی با همان شکل و فرمت مثلا در قالب PDF نیز در چارچوب روابط عمومی الکترونیک قرار می گیرد.

در روابط عمومی الکترونیک به جای بهره گیری از شیوه های سنتی مواجهه با مشتریان یا مخاطبان، از تکنولوژی های الکترونیکی به منظور سهولت، سرعت و فراگیری بیشتر استفاده می شود.

در هر صورت فرآیند گام گذاشتن روابط عمومی از شکل سنتی به عرصه الکترونیک، یک جهش و گام اساسی برای ورود به دنیای مجازی محسوب می شود و سنگ بنای سایر فعالیت های روابط عمومی در فضای آنلاین در همین مرحله گذاشته می شود

یکی از ویژگی های برجسته از  زنده یاد امیر انصار این بود که قبل از نوشتن مطلب در حوزه روابط عمومی، درباره موضوع تحقیق و بررسی می کرد و این از نکاتی است که تمامی روابط عمومی ها باید به آن توجه کنند و از ویژگی های شخصیتی ایشان می توان به متواضع و کم توقع بودن ایشان اشاره کرد. ایشان انسان با اخلاق و بی حاشیه ای بود و به هیچ عنوان به دنبال خود نمایی کردن نبود و در عین حال آخرین اخبار رسانه ها را دنبال می کرد.

امیر با عشق وعلاقه فردی به دنبال استقرار نظام روابط عمومی الکترونیک دررسانه ملی بود وخوشبختانه توانست ساختار روابط‌عمومی الکترونیک دراین سازمان را ترسیم وبه تصویب رسانده وخودبه عنوان نخستین مدیر روابط‌عمومی الکترونیک منصوب شده و فعالیت کند. انصار تجارب خود را در قالب مقاله‌ای در هفتمین همایش روابط‌عمومی الکترونیک در سال 91 در اختیار علاقمندان قرار داد.

تلاش برای ایجاد وفاق، همدلی و هم افزایی میان فعالان روابط‌عمومی از دیگر ویژگی‌های امیر بود. محوریت وی در تشکیل جلسه مشترک رؤسای انجمن‌ها و سازمان‌های فعال روابط‌عمومی با مدیران روابط‌عمومی رسانه ملی شاهد مثال این ویژگی است. «همه بر یک کشتی سواریم» عنوان یادداشتی است که از وی در شماره اردیبهشت ماه 91 ماهنامه مدیریت ارتباطات  درج شد.  

پرکاری و به روز بودن یکی دیگر از ویژگی‌های  مرحوم انصار بود. آخرین یادداشت وی که به بهانه تشکیل وزارتخانه روابط‌عمومی توسط گروه تروریستی داعش،  با عنوان «تروریست‌ها هم به روابط‌عمومی نیاز دارند» تنها حدود دو ماه قبل از مرگش  منتشر شد .

این مرحوم، شادی‌هایش را با دیگران تقسیم و دردها و غم‌هایش را برای خود حفظ می‌کرد! به غیر از کسانی که با دیدنش متوجه بیماری او می‌شدند، کمتر کسی را در جریان حال و روزهای نامساعد خود قرار داده بود. امیر غیبت فیزیکی خود در مجامع حرفه‌ای و صنفی را هم با حضور مجازی‌ و ارتباطات تلفنی، جبران کرده بود.

در مراسم سومین روز درگذشت امیر انصار، یکی از مدیران رسانه ملی نکته‌ای در مورد وی و همسرش گفت که به نظرم بیانگر عمق شخصیت وی و شریک زندگیش است. مهریه این دو زوج هنرمند، کتاب بود!

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد